Monday, 4 August 2014

BUNGEE JUMP

IMG_9497
IMG_9501
Olin aina miettiny, että miten siistiä ois hyppää benji-hyppy ja olin suunnitellu että joskus mä vielä teen sen. Lauantaina päivällä heitin vaan, että pitäskö mun tänää hypätä. Iltapäivällä mietiskelin sitä, vaikka olin jo päättäny että kyllä mä aion hypätä. Ennenku huomasinkaan, ni olin jo jonossa menossa maksamaan sitä. Sain mun vuoronumeron ja siinä vaiheessa ei ees vielä jännittäny. Jouduin kuitenki odottaa varmaan yli tunnin mun vuoroa, koska oli aika paljon hyppääjiä. En meinannu pysyy paikallaan, nii hiihtelin tuolla Kaivarissa ympäriinsä. Ku oli enää pari hyppääjää mua ennen, nii menin tonne valjaiden pukuun. Siinä vaiheessa jalat alko jo tutisemaan. Pian astuin jo tohon korin reunalle ja se lähti nousemaan ylöspäin. Siinä aloin sitte aatella, että miten mä nyt tänne jouduin ja tuntu niin hassulta, koska edellisenä päivänä mulla ei ollu ollu mitään aavistusta, että seuraavana päivänä oisin tuolla. Ihan paineissa selitin vaa kaikkee turhaa siellä korissa olleille miehille.

I had always wondered about how cool it would be to jump the bungee jump and I had planned that one day I would do it. On Saturday I just said that should I jump it today. On the afternoon I thought about it though I had already decided to jump. Before I noticed I was already queueing to buy it. I got my ticket and at that time I wasn't even nervous yet. I had to wait for about over an hour till my turn because there were kind of many jumpers. I couldn't stay still and I just strolled around Kaivopuisto. When there were just a couple of jumpers before me I went on that mattress to wait for my turn. There my legs started to tremble. Soon I stepped on the edge of the cage and it started to lift upwards. I wondered that how was it possible that I was there when I hadn't had the smallest idea about it the day before. I was so tense that I just babbled about nothing to the men in the cage.
IMG_9508
Ilta alko olla jo aika pitkällä (kello jotain yli 10) eikä aurinko enää paistanu, mutta ei kuitenkaan ollu vielä pimeetä. Noi maisemat oli niin hienot tuolta ylhäältä, mutta niitä katellessa kauhistelin sydän pamppaillen miten korkeelle me oikeen noustaan. Ihmiset ja puut ja talot ja kaikki kävi vaan niin pieniks ;o. Mulle annettiin korista ohjeet ja olin jo päättäny, että hyppään heti, ku kuulen sen "mene" enkä aio jäädä jahkailemaan sinne. Lähtölaskenta tuli ja hyppäsin/kaaduin kohti sitä niin kaukasta maata. Parhaat hetket oli se eka pudotus vapaana ja siitä seuraava nousu ylös ja siinä ilmassa leijailu. Sen leijailun jälkeen saattaa useilla näyttää, että retkahtais jotenki selkä tms. mutta ei missään vaiheessa tuntunu yhtää kipuu tai retkahdusta.

It was already quite late (something past 10 pm) and the sun didn't shine anymore but it wasn't either dark yet. Those views from up there were so wonderful! But while watching them my heart was beating fast and I was terrified how high we were about to get. People, the trees, the buildings and everything just got so small ;o. I was given instructions from the cage and I had already decided to jump straight away when I hear "go" and I wasn't going to stay there and start hesitating. I heard the countdown and I jumped/fell towards the so far-away ground. The best moments were the first free fall and the following rise up and the floating in the air. After the floating it might look as though you flop down but I at least didn't feel any pain at all at any point. 
IMG_9510
IMG_9509
IMG_9512
Tossa aika loppu vaiheessa keinuin ilmassa silleen taitto eteen ja taitto taakse. Yritin tehä siitä gifin, mutten onnistunu jakamaan sitä tänne!

There quite at the end I swang around in the air like hands up to my toes and then arched my back and again and again. I tried to make a gif about it, but I couldn't share it here. 
IMG_9521
IMG_9529
IMG_9532
Ton jälkeen olin niin innoissaan ja energinen, että nauroin ja hymyilin ja selitin innoissaan kaikkee koko loppu illan. Suosittelen kaikille Benji-hyppyä todella lämpimästi! En kadu yhtään :)))).

After the jump I was so enthusiastic and energetic, that I laughed and smiled and chattered excitedly for the rest of the night. I warmly recommend Bungee jump to everyone! I don't regret it at all :))). 

4 comments :

  1. Wautsi! Paljon toi maksaa? Tuntuko mahassa XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehh! ja maksaa 100e D: en muista, ehkä ihan vähän siin ekas pudotuksessa c(:

      Delete
  2. Pakko vaa sanoo et oon hirveen ylpee susta
    ja en kestä sun ihanaa positiivista energiaa
    waude wau Hilla ♡♡♡

    ReplyDelete