Sunday, 6 March 2016

NEW IN: THE BLACK LEATHER JACKET



IMG_3012

Se vaate, joka jokaisella naisella pitäisi olla vaatekaapissaan, sopii kaiken kanssa ja on (hopefully) ajaton, kestävä sekä näyttää hyvälle; musta nahkatakki. Mä ostin _mun ensimmäisen_ mustan nahkatakin viime keskiviikkona, oli jo aikakin :-D. Oon kyllä käyttäny siskojen nahkatakkeja ja metsästäny jo pidempään sitä "täydellistä" yksilöä. En oo nyt just aktiivisesti ettiny tota, mutta tiedostanu olevani sen tarpeessa ja kun Pull&Bearissa toi osu mun silmään, ni tiesin että se se on. Kuulostaa dramaattiselta, mutta oikeesti mulla oli mielessä just tommonen takki :D. Kriteereinä ton mallinen kaulus, vyö alhaallaa, kultaset (mutta ei kovin vahvat/liian kirkkaat) yksityiskohdat ja oikeeta nahkaa. Pakko myöntää, että oisin mielellään ostanu sen jostain einiintunnetusta kaupasta, et se ois ollu vähän uniikimpi, muttei voi mitään. Ja tosta nahkasta puheenollen, mun takissa lukee et se on 100% lampaannahkaa, niin en oo ajatellu, et lampailla on nahka :DD, mutta onkse sit niiden turkin alla? 
Yritän kovasti päästä siihen, että ostaisin laadukkaita ja ajattomia vaatteita, mutta luonnollisesti ne on kalliimpia, niin en kykene tekee suuria päätöksiä sijotusten kanssa. Oon varmaan kertonukki, että oon maailman huonoin tekemään päätöksiä. (Kulutan 20 minuuttia sukkahousuosastolla ja lopulta en ees osta niitä) Mun mieli nimittäin muuttuu nopeesti mistä tykkään ja ostan heräteostoksia ja välillä vähän mitä sattuu, mutta ehkä mä joskus pääsen sinne, mitään vinkkejä? ^^
Laskin myös että oon ostanu täällä ollessani ainaki 25 vaatekappaletta, laukkuja, huiveja, hattuja, kenkiä, takkeja plus kirjoja ja muita tavaroita... Et pitäis ehkä vähän miettii miten ajattelin kotiuttaa kaiken.  



______________________________



//ENGLISH The clothing that every woman should own, that fits with everything and is (hopefully) timeless, long-lasting and looks good: a black leather jacket. I bought _my first one_ last Wednesday, about time to I guess :-D. I have used my sisters' leather jackets and been searching for "the one" for quite a while. I wasn't actively looking for it as I saw it in Pull&bear but I new it was it. Sounds dramatic but I had had exactly that kind of a coat in my mind :D. I wanted with a collar like that, a belt, golden details (but not too bright) and real leather. I had to admit that I'd preferred buying it from another store for it to be a bit more unique but this'll do. And about the leather, it says that it's 100% sheep leather, like I never thought sheep had leather :DD, but is it like under the fur then?
I'm really trying to get to the point where I'm buying timeless quality clothes, but as they are more expensive I can't make the decisions about buying them. I'm so bad at making decisions (I spend 20 minutes choosing tights and in the end I don't buy them) I tend to change my mind quickly about what I like, I impulse buy etc, but maybe I'll get there one day, any tips for that? ^^

I counted that during my stay in France I've bought at least 25 clothing, bags, scarfs, hats, shoes, coats plus books and other stuff... So maybe should wonder about how I'm gonna get my stuff home.

IMG_3021
Blendlj1

Eilen oltiin koko päivä (lue: 11h) mun hostien serkun synttäreillä ja oli mukavaa. Ranskalaisittain syötiin koko päivä ja lisäks oli ohjelmanumeroita, pelejä yms. Kurkkukipu on onneks vähän hellittäny, mutta senki eestä oon kuluttanu nenäliinoja.

_______________________________

// We spent yesterday at a birthday party and it was cozy. So French, that we ate all day long and then there were some games, performances etc. My throat doesn't ache so bad anymore, but I'm blowing my nose All The Time.

2 comments :

  1. Seriously vaan 25? Mun vaatekaappi on varmaan triplaantunu syyskuun jälkeen.. xD mut iha sikke kiva takki!

    ReplyDelete
    Replies
    1. No luulin et en ois melkee mitää ostanu... et ehkä 10 XD Mut sä ootki tommone hullu ostelija :* ja thaanks!

      Delete