Wednesday, 22 June 2016

I'M COMING HOME

IMG_4161

Tää oli nyt tässä. Mun vaihtovuosi on ohi, mutta seikkailut Ranskan parissa ei varmasti oo. Oon vasta päässy siihen makuun ja oon aavistuksen ranskalainen. En meinaa uskoa, että oon oikeesti nyt lentokentällä TULOSSA SUOMEEN. Sanoisin, että aika on menny nopeesti, mutta mun ranskanopen mukaan toi on epälooginen, koska aika ei voi mennä eri vauhteja :DD ja kun miettii taaksepäin, ni on oikeesti tapahtunu hirveesti kaikenlaista, eli aika ei periaatteessa oo menny nopeesti (ei siitä sen enempää).  
Eilen illalla en saanu unta, koska olin ihan levoton. Sama tänään junassa, kun olin tulossa lentokentälle. Ja sama nytkin, kun mietin asiaa. Oon niin innoissani!



So it's finished, my exchange year. But my adventures in France aren't for sure. I'm just getting there and feeling a bit French inside. I can't believe that I'm at the airport COMING TO FINLAND. I'd say that time went so fast, but according to my french teacher that's not possible because time can't pass in different speeds :DD and as you think back there's so much that has happened, so time didn't pass that quickly (no more about this). Yesterday I couldn't sleep because I was so restless. The same was in the train. And now again, as I think about it. I'm so excited!

IMG_4150

Mä en osaa sanoa oliko tää mun elämäni paras vuos. Suuri kysymys, mitä vaihtovuodesta yleensä kysytään. Sen osaan sanoa, että se oli elämäni paras päätös lähteä vaihtoon. Välillä miettii, miten kaikki ois voinu mennä toisin, jos oisin lähteny toiseen maahan tai saanu toisen sijotuksen. Ja sen jälkeen miettii, miten hyvä tuuri mulla oli, miten mahtavia tuttavuuksia oon tehny ja mitä kaikkea oon kokoenu. Ja miten onnellinen oon täällä ollu. Mä en tiedä mikä siinä on, kun (lähes) kaikki on sujunu niin hyvin?? Tää on vuos, joka ei kyllä helpolla unohdu. Ranskaan mä lähin oppimaan ranskaa ja välillä tuntuu miten en saa sanoja suusta tai se hirveesti tökkii. Jokainen ranskalainen kenen kanssa juttelen, kehuu mun ranskaa (ja sanoo et mun aksentti on söpö... miks mulla on aksentti???). Ehkä pitäis nyt hyväksyä, että osaan puhua ranskaakin!


I don't know if this was the best year of my life. I do know that deciding to go was the best choice that I've made in my life. Sometimes I think about what had happened if I ad chosen another country or if I had been placed somewhere else. Then I think about how lucky I was, all the people I've met and the things I've experienced. And how happy I've been here. I don't know how (almost) everything went so great?? This was a year that I certainly won't forget. I came to learn french and even though it feels like I can't get words out of my mouth, all the French tell me how well I speak (and say that I have a cute accent.... why do I have an accent???) Maybe I should accept the fact that I can speak French!

IMG_4155

Viime viikolla mua itketti ja tuntu ihan hirveeltä, että lähen! Oon sentään rakentanu mulle elämän tänne ja sit sen vaan jättää taakse; kaverit, perheeläiset, tavat ja jo omalta tuntuvat pikku rutiinit, lähiympäristö ja sen kielen jokapäiväinen käyttö. 
Kun laukut oli vihdoin pakattu ja kattoessa mun huonetta tajusin, että oon oikeesti palaamassa kotiin, se alko tuntuu jo niin hyvältä idealta. Nyt en malta oottaa että laskeudun Suomen maankamaralle! Ootteko valmiita? HAHA

 Voisin kirjottaa lisää mun fiiliksistä vaihtovuodesta, mitä haluaisit kuulla? Älä epäröi heittää kysymyksiä tai ideoita? :))



Last week I cried and leaving was a horrible idea! I've built myself a life here and then you just leave; friends, family members, habits and my lil routines, the area around me and the everyday use of French. 
When I'd finally  packed my bags and I was looking at my almost empty room, I realized that I'm really going home and it started to feel like a damn good idea. Now I can't wait to get to Finland! Are you ready? HAHAH

I could write a bit more about my feeling of my exchange year, what would you like to hear? Any questions or ideas? Don't hesitate! :))

No comments :

Post a Comment